PROGRAM |
1. Interfejs programu Corel Draw
- Grafika rastrowa i wektorowa – specyfika, podobieństwa i różnice
- Najpopularniejsze formaty graficzne
- Arkusz roboczy Corela, personalizacja interfejsu, paski, okna, dokery, skróty
- Otwieranie, zapisywanie i opcje dokumentu CDR.
- Menedżer obiektów i symboli – praca na warstwach
- Teczki podręczne
- Rodzaje widoków, dokumenty wielostronicowe
- Linijki, siatka, prowadnice - ustawienia
2. Podstawowe narzędzia edycyjne
- Rysowanie, przenoszenie, usuwanie obiektów
- Skalowanie, obracanie, pochylanie obiektów przy pomocy myszki
- Duplikowanie obiektów (wszystkie metody)
- Ustawianie atrybutów konturu
- Zapoznanie się ze wszystkimi rodzajami wypełnień, tworzenie własnych wypełnień
3. Precyzyjne transformacje obiektów
- Rozmiar i położenie
- Obrót
- Skala i lustro
- Pochylanie
4. Wyrównywanie i rozkład obiektów, modyfikowanie kształtu
- Grupowanie i łączenie
- Kształtowanie obiektów: część wspólna, przycinanie, spawanie
- Edycja krzywej Bezier\'a i tworzenie złożonych kształtów narzędziem kształtu
- Praca na węzłach
- Rozłączanie i łączenie obiektów
- Rozłączanie, łączenie i wyrównywanie węzłów
5. Tekst i obróbka tekstu w Corelu
- Formatowanie i edycja tekstu
- Rodzaje i atrybuty tekstu
- Dopasowywanie tekstu do ścieżki
6. Narzędzia wspomagające pracę w Corel Draw
- Wektoryzacja grafik rastrowych
- Import formatów nie obsługiwanych przez program do grafiki wektorowej
- Wymiarowanie obiektów – rysunek techniczny
- Przygotowanie pliku do druku w formacie postscriptowym EPS
7. Efekty w formacie wektorowym
- Perspektywa
- Obwiednia
- Metamorfoza
- Wytłoczenie
- Soczewki – warstwy efektowe
- Kadrowanie
- Interaktywne efekty, m.in. przezroczystość
8. Efekty w formacie rastrowym
- Trójwymiarowe
- Rozmywanie, wyostrzanie
- Twórcze, zniekształcanie, ozdobne
9. Własny projekt
|